En weer door

15 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gister was ik gestopt met het voornemen om niet te gaan slapen. Dat is dus compleet mislukt. Ik heb die middag bijna de hele middag geslapen, toen ik eindelijk uitgeslapen was dacht ik heel enthousiast even een douche te nemen alleen bleek die niet warmer te worden dan lauw... Dus dat was een beetje jammer, maar ik was toch wel weer schoon. Daarna had ik het plan om maar even te gaan eten en daarna mn tas te pakken en daarna weer te vertrekken. Kom ik beneden bij het restaurant aan, zegt die mevrouw achter haar balie dat ik daarvoor zou moeten betalen, dit wilde ik uiteraard niet uit koppigheid en toen ben ik op mn kamer maar dropjes gaan zitten eten, die overigens ook erg lekker waren.

Toen ik even later mn tas had gepakt en nog even formule 1 had zitten kijken ging de telefoon, of ik naar benden wilde komen omdat de bus naar het vliegveld op me stond te wachten. Dus ik met spoed naar beneden, vraagt meneer of ik even zou willen wachten en even plaats zou willen nemen. Gelukkig duurde het niet lang en was ik met 45 minuten wel weer op het vliegveld. Daar moest ik nog ongeveer 1.5 uur wachten tot we konden boarden maar aangezien ik daar Wi-Fi had was dat prima te doen.

Toen we eenmaal in het vliegtuig waren had ik al gauw door dat het gezelschap minder zou zijn dan de dag daarvoor. Het waren 2 Chinezen die deel uit bleken te maken van een groepsreis, en ze hadden behoorlijk wat herrie. Maar ik zat aan de raamkant dus kon me lekker omdraaien en gaan slapen. Maar toen we eenmaal goed en wel in de lucht waren werd meteen het eten geserveerd, wat wel goed uitkwam doordat ik avondeten had geskipt maar toch vond ik het een beetje raar want het was ondertussen 0130. Maar dit keer kip met rijst en het smaakte prima. Hierna ben ik samen met het hele vliegtuig in slaap gevallen alleen werd ik wel weer iets eerder wakker. Dit was ook precies op het goed tijdstip want net op dat moment kwam de zon op en had ik het meest geweldige uitzicht ooit. Verder verliep de vlucht vrij normaal en we kwamen een half uur eerder aan dan gepland.

Toen we net boven Nieuw-Zeeland kwamen te vliegen zag je meteen al dat het een mooi land is. De beelden waren een beetje sprookjesachtig met de heuvels en allemaal groen en bomen. Het was echt super mooi! Toen we eenmaal geland waren kwam we al snel bij de paspoortcontrole en de bio-security waarvan ik had gedacht dat het super streng zou zijn omdat ik border petrol meerdere keren gezien heb. Er werden echter gewoon een paar vragen gesteld, tassen door de xray en langs een hond die verboden goederen kan ruiken. De hond had alleen helemaal geen aandacht voor mij omdat hij nog met iemand anders bezig was, daarnaast was ik natuurlijk ook niet interessant genoeg.

Daarna een ticket voor de bus gekocht (kostte maarliefst 18 dollar, maar dan had je er ook goede Wi-Fi bij) en werd zo naar de voordeur van mn hotel gereden. En daar begon het drama. Dit klinkt natuurlijk heel erg maar eigenlijk valt het best mee (niet dat ik dat vond op dat moment). Maar ik kwam dus aan in het hotel en die beste man heeft mn paspoort en mn creditcard nodig. Dat eerste was geen probleem maar aangezien ik geen creditcard heb werd dat tweede een beetje lastig, maar dit kon makkelijk opgelost worden door 150 dollar borg te betalen. Dus ik denk: geen probleem en vroeg of ik kon pinnen en dat kon wel. De man keek me al raar aan toen ik mn pinpas in het apparaat stopte en bleek dat je de kaart moest swipen, zoals wij dat 10 jaar geleden ook moesten. Maar hij is zo vriendelijke om het voor me te doen en ik toets mn pincode in en hij wordt geweigerd. Ik vond het al raar maar geen probleem, dan ga ik toch even cash halen. Maar ook bij de geldautomaat deed mn pas het niet... Dus ik me druk maken om er 20 minuten later en een aantal kilometers verder achter te komen dat al mn geld gewoon nog op mn spaarrekening staat. Dus ik ga op zoek naar Internet, boek wat geld over naar mn normale rekening en loop vol goede moed weer terug naar het hotel, alleen maar om erachter te komen dat mn pas het niet steeds niet doet. Dit kon ik onder andere door mn moeheid niet hebben en ik was al halverwege de deur om dan maar te gaan pinnen toen de man achter de balie zei dat ik eerst wel naar mn kamer mocht dat ik daarna geld zou gaan halen. Zo gezegd zo gedaan en na 2 geldautomaten die op de een of andere manier niet werkten kon ik eindelijk pinnen bij de derde automaat. Toen ben ik terug naar het hotel gelopen en sindsdien lig ik heerlijk op mn bed en id het lastig om mezelf er vanaf het slepen om eten te gaan halen. Wat ik misschien toch maar moet gaan doen aangezien ik toch wel honger heb! Morgen wil ik wat praktische dingen gaan doen als een simkaart kopen en kijken of ik misschien een Nieuw-Zeelandse rekening kan openen en misschien een beetje wandelen maar verder niets speciaals dus als er niks raars gebeurd, tot overmorgen!!

1. Ronald:
    15 mei 2017
    Kia Ora! Je hebt dit weer achter de rug en een goede nachtrust doet wonderen. Het is inderdaad een hele mooie foto.
  2. Merel:
    15 mei 2017
    Wat een verhaal en wat een kennismaking met zo'n prachtig land. Je hebt je maar weer goed kunnen redden. Topper! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.xx
  3. John:
    16 mei 2017