De eerste dag in een hostel

20 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisterochtend was het tijd voor de checkout bij het hotel. Dus om 10 uur had ik ontbeten, mijn tas opnieuw ingepakt (wat op de een of andere manier lastiger was dan de eerste keer) en was ik onderweg naar het hostel om daar alvast mijn tas neer te kunnen zetten. Toen ik hier aankwam kon ik inderdaad mijn spullen kwijt en als ik wilde kon ik zelfs al in de keuken/woonkamer gaan zitten totdat ik kon inchecken om 2 uur. Ik besloot om dat niet te doen en eens de andere kant van de stad te gaan ontdekken. Al snel kwam weer in een heel mooi park terecht waar ik eem broodje heb gegeten en even heb gezeten om de tijd een beetje te doden. Toen ik me toch een beetje begon te vervelen ben ik maar weer gaan lopen en tot mijn verbazing zonder navigatie in het centrum gekomen. Hier wilde ik even gaan kijken waar de i-site (een soort vvv hier) was omdat ik daar onder andere de bustickets kon krijgen naar de volgende stad en eventuele informatie die ik nodig zou hebben. De i-site heb ik nog steeds niet gevonden maar wel een verkooppunt van de bustickets, wat toch het belanrijkste was. Omdat ik nog steeds bijna 3 uur had om te doden ben ik maar weer even naar Albert park gelopen, dat mooie park naast de University of Auckland. Hier heb ik een beetje gezeten, mensen gekeken en gegeten en toen ik me ook daar begon te vervelen heb ik besloten om toch maar langzaam naar het hostel te lopen en mijn tijd daar verder ui te zitten. Eenmaal daar aangekomen was er nog ongeveer een 1.5 uur over van de oorspronkelijke 4 uur en deze tijd ben ik doorgekomen met een heerlijk boek.

Nadat ik had ingecheckt kon ik naar mijn kamer en mijn bed. Het zag er prima uit: een stapelbed (ik slaap op het onderste bed) met een soort van locker eronder en een gordijntje voor privacy. Helaas kwam ik er als snel achter dat de locker niet echt goed op slot te krijgen was en heb ik het dus maar opgegeven. Ik had gewoon mijn tas er in gelegd en er een slotje om gehangen om het te laten lijken alof het wel op slot zat. Maar toen ik na een kopje thee een trui aan wilde gaan doen kwam ik er ook al snel genoeg achter dat het zo niet echt makkelijk was om spullen te pakken of weer op te ruimen. Toen ik zag dat er iemand in de kamer zat heb ik maar gewoon gevraagd wat normaal was in dit soort hostels. Hier kreeg ik te horen dat mensen eigenlijk gewoon hun spullen ergens neerleggen zodat ze er makkelijk bij konden en dan hun waardevolle spullen een beetje verborgen. Dit klinkt als, en is natuurlijk wel een risico dat je neemt maar ik kreeg te horen dat iedereen in hetzelfde schuitje zit en mensen dus niet zo snel zullen stelen als de waardevolle spullen maar een beetje uit het zicht zijn. Dit heb ik dus gedaan. Verder kwam ik er ook achter dat het met de bank een stuk makkelijker en sneller had gekund. Ik had gewoon online een formulier kunnen invullen en met het benodigde papierwerk naar de bank kunnen lopen. Maar nu ik toch al een afspraak heb is het niet echt meer nodig. Alleen wel makkelijk voor een volgende keer ofzo.

Verder slaapt het bed prima, al is het kussen een beetje zacht en is het prima om met zoveel mensen op een kamer te slapen omdat je door je gordijn toch wel genoeg privacy hebt, je kunt er een beetje je eigen soort woonkamer van maken. Al is dat wel een woonkamer van 2m2.

Verder zijn de mensen denk ik wel aardig maar niet zoals ik verwacht had. Over het algemeen zijn ze ouder en ik heb de indruk dat ze hier al langer zijn, om te werken of iets wat daar op lijkt. Ook zijn veel mensen samen wat contact maken ook niet echt makkelijker maakt. Het zijn over het algemeen gewoon een beetje apart. Ik heb niet echt het idee dat het 'mijn soort mensen' zijn.Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Wel is het fijn om na die paar dagen gewoon weer mensen om je heen te hebben.

Vandaag ga ik me verder bezighouden met het maken van een verdere planning voor mijn reis. In het begin dacht ik dat dit niet nodig zou zijn maar door de problemen met het vinden van een hostel van vorige week lijkt dit me toch wel handig. En verder ga ik weer eens wat boodschappen doen aangezien mn eten op is. Aankomende week ben ik nog van plan om naar het Auckland Museum en One Tree Hill te gaan, hier moet nog wel wat aanvulling bij komen aangezien ik nog 5 dagen hier door moet komen, maar dat moet lukken! Tot de volgende keer!

1. Mariska:
    20 mei 2017
    Lieve Nyn, je gaat vast wel leuke mensen ontmoeten , dat weet ik zeker, komt goed ! X