See ya!

26 mei 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vorige keer vertelde ik dat ik toch vrienden had kunnen maken. Helaas moest ik, en de rest, weer door en moesten we afscheid nemen. Dinsdagochtend heb ik voor het laatst geschreven en daarna is nog veel gebeurd, dus ga er maar even voor zitten.

Nadat we er in de bar achter waren gekomen dat een aantal onder ons Harry Potter fan waren hebben we afgesproken om de volgende avond (dinsdagavond) Harry Potter te gaan kijken. In de middag hadden we net als de vele andere keren hele gesprekken. Door deze gesprekken leerden we elkaar best wel goed kennen en we waren echt een super hechte groep. Zo hecht dat heel veel anderen dachten dat we elkaar allemaal al kenden voor het hostel en dat we in ieder geval met een paar samen op reis waren, terwijl we elkaar pas net een paar dagen kenden. Dit was echt super leuk om te horen. We waren ondertussen met 7 mensen: 2 mensen uit Engeland, 1 uit Frankrijk, 3 uit Duitsland en ik. De keukentafel was bijna ons terrein geworden aangezien we er bijna altijd zaten. Ook deze dag gingen we daar voor het grootste deel daar doorbrengen. Bijna de hele middag en avond hebben we daar doorgebracht. Toen we na een tijdje naar de tv kamer gingen en nog even moesten wachten op de laptop waren we eindelijk toe aan de Harry Potter film. Na wat technische problemen was het bij na 2 uur voordat de film was afgelopen dus het was alweer laat geworden.

De volgende dag werd ik dan ook pas om 11 uur wakker. Na nog even serie te hebben gekeken ging ik naar de keuken waar we hadden afgesproken met 6 van de mensen om te gaan lunchen met steak. De steak was echt heel erg lekker en maar 10 dollar dus dat was echt heel erg fijn. Daarna hebben we nog even door de stad gelopen en het een en ander gekocht. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel en hebben we voor de verandering bijna de hele middag en avond aan de keukentafel gezeten. Aangezien dit voor 3 mensen de laatste avond was hadden we afgesproken om weer naar een bar te gaan en de laatste avond te vieren. Dit zou alleen wel zwaar worden omdat we de volgende dag om half 8 op moesten staan omdat we hadden afgesproken om naar een eiland te gaan. Maar dit maakte allemaal niet uit. We gingen uit en zijn na een drankje in de eerste bar doorgegaan naar de bar van maandagavond en hebben daar nog een drankje gedaan en hier kwam ik tot een fantastische ontdekking! Het bier hier is verschrikkelijk duur: 9 dollar!!!!!!!! Maar..... mixdrankjes zijn ook 9 dollar dus ik was hier heel erg blijk mee want ze hadden alsnog niet heel erg goed bier. Uiteindelijk lag ik denk ik 3 uur op bed.

De volgende ochtend had ik het heel zwaar met opstaan, ik had nog geen 5 uur geslapen en een lange dag voor de boeg. Maar toen we eenmaal compleet waren (een Duits meisje genaamd Damaris, een Duitse jongen genaamd Flo(rian) en ik) hebben we onderweg ontbijt gehaald en zijn meteen naar de ferry van 9.15 gelopen, wat nog een half uur in beslag nam. Op de ferry konden we alledrie niet echt aan iets anders denken dan aan slapen en hadden dan ook niet echt zin om een vulkaan op te lopen. Toen we eenmaal aankwamen op het eiland was het heel erg mooi maar zagen we ook dat we nog een heel eind zouden moeten lopen om bij de top te komen. Maar we zouden toch aan de klim moeten beginnen, dus begonnen we maar. Het was prachtig weer en we kregen het dus ook al snel erg warm, wat ons deels ook wel redelijk wakker maakte. Eenmaal op de top (bijna een uur later), was het uitzicht echt fantastisch maar we moesten eerst even gaan zitten. Het was heerlijk weer en lagen dus al gauw even te zonnen/slapen. Even later kwam er een wolk aan waardoor het redelijk afkoelde en we al snel weer wakker waren (ik had zelf niet echt geslapen, alleen even gelegen). Maar door deze wolk was ook het uitzicht redelijk verdwenen en aangezien maar 1 van ons zo slim was geweest om meteen fotos te maken heb ik die nog niet allemaal (ik was niet die ene). Na toch nog even rond gekeken te hebben op de top zijn we terug gelopen en zijn we naar de lava caves geweest. Dit waren hele mooie maar soms ook kleine grotten. Na ook deze allemaal onderzocht te hebben zijn we weer naar beneden gelopen. Aangezien we nog 1.5 uur hadden tot de ferry weer kwam zijn we maar op een bankje aan de kust gaan zitten. Ook hier hebben we weer meer gepraat en ik heb Flo zelfs wat Nederlands geleerd. Ook hebben we hier het idee gekregen om als we allemaal weer thuis zijn om dan een keer proberen af te spreken. Dit gebeurd natuurlijk vaker en we moeten nog maar zien of het echt gaat gebeuren maar het zou leuk zijn.

Toen de ferry kwam en ons via een enorme omweg terug bracht naar Auckland moesten we nog opschieten ook omdat Flo naar de bus naar de luchthaven moest hebben en we niet heel veel tijd meer hadden. Toen we eindelijk weer terug waren hebben we allemaal een douche genomen en toen hebben Damaris en ik Flo naar de bus gebracht aangezien we toch de stad in moesten. Nadat we hem bij de bus af hadden gezet zijn we eerst kaartjes gaan halen voor de Pirates of the Caribean. Daarna moest ik nog een buskaartje naar Taupo halen zodat dat de volgende dag niet meer zou hoeven. Toen moesten we nog even heel snel eten en toen gingen we alweer naar de film. Het was een fantastische film en het was imax dus de kwaliteit was ook heel erg goed. Toen we weer terugw waren in het hostel waren we allebei gebroken. We waren zo moe, dat ik alleen nog even een bakje thee wilde drinken en daarna lekker naar bed. Het werd echter al snel 10 uur en toen ik eindelijk naar bed wilde bestefte ik me dat ik mn tas nog in moest pakken. Dus toen ik dat gedaan had was het ondertussen 11 uur en toen kon ik eindelijk slapen na een korte nacht en een lange dag.

Vanochtend ging mn wekker al vroeg en moest ik verder met het inpakken van de laatste dingen en mn bed afhalen en dat soort stomme dingen die niemand in de ochtend wil doen. Eenmaal boven in de keuken kon ik nog even een bakje thee drinken en toen samen met Damaris nog wat boodschappen doen. Na ontbijt/lunch moest ik alweer weg en afscheid nemen van de 3 overgebleven mensen en naar de bus lopen. Na een lange busrit van 5 uur ben ik aangekomen in Taupo. Het hostel is van hetzelfde bedrijf maar het is compleet anders. Ten eerste is Taupo echt een dorp dus dat is al heel anders. Daarbij moet je elke keer als je ergens anders heen wil in het hostel moet je naar buiten. En als laatste, en het raarste, ik heb hier amper nog mensen gezien. Toen ik in mn kamer kwam was daar helemaal niemand, wat een raar gevoel is als je net uit een 20-dorm komt (ik zit nu in een 4-dorm) maar ook toen ik in de keuken aankwam waren daar hooguit 6 mensen en ook in de lounge room zijn er nu maar 5 mensen, waarvan de helft dezelfde uit de keuken. Dus ik ben heel benieuwd hoe ik het hier ga vinden maar ik ben hier nu natuurlijk ook maar 2 dagen dus heb ook minder tijd om vrienden te maken. Ik ben benieuw hoe het hier is en hoop dat het leuk gaat worden! Maar door de mega leuke start van afgelopen week lijkt het me redelijk moeilijk om dat te overtreffen.

1. Ronald:
    26 mei 2017
    En je bent op weg naar Taupo door mijn vroegere "hometown" gekomen en hebt er zelfs een korte stop gemaakt. Leuk om met een foto van Tokoroa wakker ge-appt te worden :-)
    Veel plezier!!
  2. Riet:
    26 mei 2017
    In Taupo al,dat was idd. een hele reis. Heerlijk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
  3. Stella:
    20 juli 2017
    Nyn, ik kom vaak even kijken of je een nieuw verhaal hebt... denk dat het een goed teken is en je het te leuk hebt om ook nog even op je blog te schrijven. Geniet van de laatste maand daar! X stel