Het is wel leuk!

23 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De laatste keer had ik het over het hostel en dat ik niet zeker wist of dit wel mijn soort mensen waren. Ik kan je nu alvast vertellen dat ik natuurlijk weer te vroeg gesproken had. Die avond bij het avondeten kwam het eerste contact met een meisje uit Duitsland. Het was best gezellig en we hebben die avond in de tv kamer gewoon gezellig een film gekeken.

De volgende dag was het best mooi weer, dus eigenlijk de ideale dag om iets te gaan doen. Maar op wat boodschappen na had ik echt geen zin om iets te doen dus heb ik een beetje op de bank gelegen en een beetje gelezen en serie gekeken (een beetje wat ik thuis ook zou doen). Die bij het avondeten heb ik weer samen met datzelfde meisje gegeten en hebben we afgesproken om woensdag Rangitoto Island te gaan. Omdat we allebei niet echt plannen hadden voor die avond zijn we maar weer naar de tv kamer gegaan om weer een film te gaan kijken. Deze keer waren we echter niet de enige die op dat idee waren gekomen. Naarmate de avond vorderde kwamen er steeds meer mensen bij zitten en uiteindelijk zat de kamer aardig vol met zo'n 12 mensen. Uiteindelijk hebben we hier met zn allen tot ongeveer half 1 gezeten dus het was een prima avond.

De volgende dag had ik eindelijk de langverwachte afspraak bij de bank. Het was weer mooi weer en dus absoluut geen straf om even naar de bank te lopen. Maar wat bleek: ik had op mijn navigatie per ongeluk het verkeerde kantoor (wel de goede bank) gekozen en was dus veel te ver gelopen en dus bijna een kwartier te laat voor mijn afspraak. Gelukkig was dit geen probleem en had ik een kwartier later en bankpas. Wat me nog het meeste verbaasde was dat ik gewoon mn eigen pincode mocht kiezen!! Daarna besloot ik dat ik toen wel zin had om iets te gaan doen en toen ben ik maar weer teruggelopen naar het Auckland Domain en ben naar het Auckland Museum geweest. Dit was echt heel erg mooi met allemaal dingen van de Maori waaronder een 25 meter lange kano waar wel 100 mensen in konden. Natuurlijk was er nog veel meer te zien maar dat mogen jullie lekker bekijken op de foto's. Toen ik weer in het hostel kwam zaten er een aantal mensen waarmee ik de vorige avond film had gekeken aan tafel en daar ben ik dus bij gaan zitten. We hebben de rest van de middag gezeten en gekletst en een beetje sociaal gedaan. Langzamerhand werd het steeds drukker in de keuken (waar we zaten) en ook wij moesten maar eens beginnen met koken. Nadat iedereen zn eigen zielige maaltijdje had gegeten (beetje pasta of noodles) kwam er een meisje die had bedacht om soep te maken voor het halve hostel. Dus hebben we allemaal na onze eigen maaltijd nog een kop linzensoep naar binnen mogen werken, de soep was trouwens tot mijn verrassing erg lekker! Na deze heerlijke maaltijd zijn hebben we de hele avond nog aan tafel gezeten en toen de keuken ging sluiten zijn we met een deel nog even een drankje gaan doen bij de bar naast het hostel. Na een super gezellige avond vol slechte muziek en nog veel slechter bier ben ik rond 3 uur eindelijk gaan slapen.

De mensen hier zijn dus lang zo slecht nog niet en heb het echt heel erg naar mn zin hier. Het is jammer dat mensen donderdag alweer weg gaan en ik vrijdag alweer. Nu alleen nog maar hopen dat de komende dagen net zo leuk zijn en dat het volgende hostel hier een beetje op lijkt!

1. Petra:
    23 mei 2017
    Hoi Nynke, wat leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je je draai een beetje begint te vinden, in het begin is het altijd een beetje zoeken en wennen, maar dat komt helemaal goed. Veel plezier nog in Auckland!
    Groetjes uit Zwolle
  2. Dana:
    24 mei 2017
    Hey Nyn, wat leuk om je avontuur zo te volgen! Heel veel plezier en geniet ervan! Xx Dana